Apurahat
Turun Kauppaopetussäätiö jakaa apurahoja kaupallisen alan tutkimustyöhön ja jatko-opintojen suorittamiseen. Tukea voivat saada turkulaisessa oppilaitoksessa kaupallista tutkimusta suorittavat tutkijat ja jatko-opiskelijat. Apurahaa haetaan syksyllä, hakuaika alkaa yleensä syyskuun lopussa.
APURAHAT 2019
KTM; ETM Kaisa Aro, TY, Turun kauppakorkeakoulu:
Paikkabrändirakkaus
KTM Teemu Itälinna, TY, Turun kauppakorkeakoulu:
Valtionyhtiöiden rooli kauppapolitiikan murroksessa
KTM Laura Jaramillo, Åbo Akademi:
Medan spelvärldar skapas: En skildring av affekt i rörelse under arbetet med dataspelsutveckling
EM Johanna Lindström, Åbo Akademi:
Understanding digital distraction – A longitudinal study in disruptive everyday media multitasking among diginatives
FM Johnny Långstedt, Åbo Akademi:
Monimuotoisuus ja johtaminen: Arvomonimuotoisuuden vaikutukset yritystoimintaan
KTM Wilma Nissilä, TY, Turun kauppakorkeakoulu:
Essays on Time Series Econometrics
VTM Kaisu Paasio, TY, Turun kauppakorkeakoulu:
University in Change – Exploring the Entrepreneurial University Narrative
KTM Katharina Schilli, TY, Turun kauppakorkeakoulu:
Digitaaliset todellisuudet: Yrityksen muuttaminen monenkeskisellä lähestymistavalla
Kai Schleutker, Lehtori, Turun ammattikorkeakoulu:
Liiketoimintaosaamisen henkilökohtaisten ydinvalmiuksien tunnistaminen ja kehittäminen.
KTM Juho Vaiste, TY, Turun kauppakorkeakoulu:
Kiinteistöliiketoiminnassa käytettävien tekoälysovellusten eettinen arviointi
APURAHAT 2018
Apurahan saajia oli vuonna 2018 kymmenen ja apurahoja jaettiin yhteensä 49 000 euroa.
KTM Meri Malmari, Turun yliopiston kauppakorkeakoulu:
Hypermarketit kaupunkiseudun palvelurakenteessa de
KTM Riikka Harikkala-Laihinen, Turun yliopiston kauppakorkeakoulu:
Miltä minusta tuntuu: Positiiviset tunteet, vuorovaikutus ja tunneilmapiiri yritysoston jälkeisen integraation tukena
KTM, tohtorikoulutettava Ekaterina Panina, Turun yliopiston kauppakorkeakoulu:
Asiakaskokemuksen johtaminen yritysten välisessä liiketoiminnassa: strategiat, taktiikat ja toiminnot
Tohtorikoulutettava, MSc Elina Honkasalo, Turun yliopiston kauppakorkeakoulu:
Työstressistä palautuminen – arvot ja tietoisuustaidot palautumisen tukena
KTM Niina Ratsula, Turun yliopiston kauppakorkeakoulu:
SISÄISEN VALVONTAJÄRJESTELMÄN FORMALISOINTI – Case-tutkimus teknisen ja sosiaalisen ohjauksen välisestä suhteesta
FT Kirsi Peura, Turun yliopiston kauppakorkeakoulu:
Agency in Entrepreneurial Development in Universities
KTM Laura Niemi, Turun yliopiston kauppakorkeakoulu:
Yrittäjämäinen arvon luominen: Vuorovaikutteinen arvon yhteisluonti kuluttaja kontekstissa
KTM, Projektitutkija Oskari Rintala, Turun yliopiston kauppakorkeakoulu:
Sosiaalipsykologian tieteenalan konseptien sisällyttäminen toimitusketjujen johtamisen teoriaan ja käytäntöön
KTL Pekka Polvinen, Turun yliopiston kauppakorkeakoulu:
Tavaratalojen tulevaisuus – konsepti selviytymiselle ja menestykselle online-ostamisen läpilyönnin aikakaudella
KTT, yliopettaja Sirpa Hänti, Turun ammattikorkeakoulu:
Yrittäjien liiketoimintaosaamisen ”osaamiskumous” yhdessä kauppatieteilijöiden kanssa
APURAHAT 2017
Apurahan saajia oli vuonna 2017 kymmenen ja apurahoja jaettiin yhteensä 49 000 euroa.
KTM Sari Laine, Turun yliopiston kauppakorkeakoulu:
Johtajien kokemukset itsetietoisuuden merkityksestä ja kehittämisestä
KTM Maria Hokkinen, Åbo Akademi:
Kun elämä rakennetaan nollasta – Suomessa asuvien pakolaisten kuluttajaidentiteetti ja haavoittuvuuden kokemukset
DI Anna Karhu, Turun yliopiston kauppakorkeakoulu:
Monikansallisen yrityksen strategian ja institutionaalisen ympäristön dynamiikka – Lääketeollisuuden näkökulma
MSc (Econ) Muhammad Usman Warraich, Åbo Akademi:
Creating Healthy Lifestyle in Young Elderly with Omnivorous Platforms
MSc Ilia Gugenishvili, Åbo Akademi:
Hur tilltalande är kulturanpassat innehåll skapat av företag i social media? / Appeal of culturally congruent firm-generated content in social media
Ekonomie magister Carolina Stubb, Åbo Akademi:
”Dold påverkan och konsumentbeteende – Digital reklam i en maskerad miljö” / ”The hidden persuasion and consumer behavior – Digital advertising in a camouflaged environment”
KTM, FM, KT Laura Helle, Turun yliopisto:
Työelämäperustainen projektiopiskelu kaupallisessa koulutuksessa: marginaali-ilmiö vai ratkaisu ajankohtaisiin haasteisiin?
VTM Kaisu Paasio, Turun yliopiston kauppakorkeakoulu:
The Concept of Entrepreneurial University – Current Discourse in Finnish Universities
KTT Liisa Kairisto-Mertanen, Turun ammattikorkeakoulu:
Myyntiosaamisen tila ja tarve Turun alueen teknologiayritysten keskuudessa
Turun ammatti-instituutin kaupan alan opettajille kehittämispäivän järjestelyihin